Klantenservice

Beste wijnliefhebber,

Veelgestelde vragen hebben we hieronder alvast voor u beantwoord. Heeft u een andere vraag of opmerking over onze wijnen of onze service, neem dan gerust contact met ons op. Dat kan via het contactformulier op deze pagina, of als u het makkelijker vindt ook per e-mail op [email protected] of telefonisch op +31(0)6 25125035.


Veelgestelde vragen

1 Prijzen en btw
1.1 Prijs per doos vs. prijs per stuk

Als groothandel leveren wij dranken altijd in hele dozen per product, de standaardeenheid van de dranken in onze webshop is 'Doos van 6 flessen'. Uitzonderingen zijn magnumflessen (1,5 liter) en non-foodartikelen zoals wijnaccessoires, deze zijn veelal per stuk vermeld.

De prijs van de dranken zoals vermeld in de webshop is de prijs van de eenheid 'doos van 6 flessen', daarnaast staat ook altijd de prijs per stuk vermeld. Voorbeeld: Zabu Grillo, witte wijn, €35,70 (=doos van 6 flessen a €5,95), stukprijs €5,95.

 

Prijzen zijn altijd vermeld inclusief de wettelijk verplichte btw.

1.2 Btw

Prijzen zijn altijd vermeld inclusief de wettelijk verplichte btw.

Op de factuur staat de btw apart vermeld en uitgesplitst naar hoog (21%) en laag (9%) indien van toepassing.

2 Minimale bestelgrootte
2.1 Hoeveel flessen moet ik (in totaal) minimaal bestellen?

De minimale bestelgrootte voor uw totale bestelling is 12 flessen.

Dit heeft te maken met alle handelingen die wij moeten plegen voor het opnemen, verwerken en leveren van uw bestelling. Onder de 12 flessen is dit gewoonweg niet rendabel. Wij vertrouwen op uw begrip hiervoor. Uw voordeel van bestellen bij Het Proefstation Direct zit hem in de groothandelsprijzen!

NB. Wilt u kennismaken met ons assortiment en van een aantal producten kleinere hoeveelheden bestellen? Kies dan een van de Proefmixdozen, daarin hebben wij een mix van producten voor u samengesteld. Deze proefmixdozen worden altijd gratis geleverd.

2.2 Kan ik zelf bepalen hoeveel flessen per soort ik bestel?

Als groothandel leveren wij dranken altijd in hele dozen per product, dit betekent dat u per soort drank minimaal 6 flessen bestelt. U bestelt alle producten tevens altijd in veelvouden van 6 flessen, dus een aantal van 6-12-18-24 flessen, etc.

 

Voorbeeldbestelling 18 flessen

JUIST: 6 flessen witte wijn (merk A), 12 flessen rose wijn (merk B)

ONJUIST: 4 flessen witte wijn (merk A), 14 flessen rose wijn (merk B)

 

De minimale bestelgrootte voor uw totale bestelling blijft altijd 12 flessen, dit heeft te maken met alle handelingen die wij moeten plegen voor het opnemen, verwerken en leveren van uw bestelling. Onder de 12 flessen is dit gewoonweg niet rendabel. Wij vertrouwen op uw begrip hiervoor. Uw voordeel van bestellen bij Het Proefstation Direct zit hem in de toegankelijkheid tot mooie wijnen tegen groothandelsprijzen!

 

NB. Wilt u kleinere hoeveelheden per product bestellen, kies dan een van de Proefmixdozen. Daarin hebben wij een mix van producten samengesteld om u laagdrempelig te laten kennismaken met ons assortiment.

2.3 Vanaf welke waarde of aantal flessen wordt mijn bestelling gratis aan huis geleverd? (Haarlem, Bloemendaal, Overveen)

Woont u in Haarlem, Bloemendaal of Overveen?

Dan wordt uw bestelling vanaf 12 flessen zonder bezorgkosten door ons bij u aan huis geleverd. Indien u minimaal 12 flessen in uw winkelmandje heeft toegevoegd en het afrekenproces doorloopt komt u vanzelf een verzendoptie tegen 'Gratis verzending in Haarlem e.o. vanaf 12 flessen'. Selecteer deze optie en u kunt zonder bezorgkosten afrekenen. 

NB. Woont u BUITEN Haarlem, Bloemendaal of Overveen?
Indien u buiten bovengenoemde plaatsen woont dan wordt u bestelling per pakketpost verzonden. Bestellingen vanaf een waarde van €100 worden zonder verzendkosten verstuurd. Voor bestellingen onder een waarde van €100 worden in het afrekenproces automatisch €9,95 verzendkosten berekend en toegevoegd aan uw factuur. 

2.4 Vanaf welke waarde of aantal flessen wordt mijn bestelling gratis aan huis geleverd? (buiten Haarlem e.o.)

Woont u BUITEN Haarlem, Bloemendaal of Overveen?
Indien u buiten bovengenoemde plaatsen woont dan wordt u bestelling per pakketpost verzonden. Bestellingen vanaf een waarde van €100 worden zonder verzendkosten verstuurd naar een adres in Nederland. Deze waarde bereikt u bijvoorbeeld al bij 12 flessen a €8,95, maar 18 flessen a €5,95 of een andere samenstelling kan ook.

 

In de webshop wordt tijdens uw bestelling automatisch aangeven hoeveel waarde u nog aan uw bestelling dient toe te voegen voor gratis verzending. Voor bestellingen onder een waarde van €100 worden in het afrekenproces automatisch €9,95 verzendkosten berekend en toegevoegd aan uw factuur.

3 Proefmixdozen
3.1 Kan ik de inhoud van de proefmixdozen zelf bepalen?

Om u laagdrempelig te laten kennismaken met ons assortiment bieden wij zogenoemde 'Proefmixdozen' aan. Deze worden veelal thematisch of naar het seizoen samengesteld; bijvoorbeeld Voorjaar, Zomerwijnen, Najaarswijnen, Kerstwijnen of Alcoholvrij. Veelal tegen een aantrekkelijke prijs en gratis verzonden!

 

De inhoud of samenstelling van de Proefmixdozen kan helaas niet worden aangepast, wel kunt u bekijken of een van de andere Proefmixdozen beter bij uw voorkeur aansluit. De gedachte achter de Proefmixdozen is dat u iets nieuws kunt ontdekken, uw smaak kunt verbreden of u gewoonweg kunt laten verrassen. Nadien kunt u uw ontdekking heerlijk nabestellen!

4 Betaling en verzending
4.1 Bankgegevens en bankafschriften

Factuur
Na het afronden van uw bestelling ontvangt u automatisch per e-mail de factuur. Indien u de factuur voor uw bestelling handmatig via bankoverschrijving wilt overmaken gebruik dan onderstaande gegevens, denkt u eraan om het factuurnummer te vermelden bij uw betaling zodat wij deze kunnen koppelen aan uw bestelling.

 

Bankgegevens Het Proefstation Wijnimport & Agenturen (h.o.d.n. Het Proefstation Direct)

KNAB bank

IBAN NL38KNAB0401325954

 

Lightspeed Payments | Mollie Payments
Betalingen via iDeal worden afgewikkeld via payment provider Lightspeed Payments | Mollie Payments. Via een tussenrekening van de payment provider wordt het bedrag van uw betaling op onze bankrekening bijgeschreven. Op uw bankafschrift kunt u deze namen mogelijk tegenkomen.

4.2 Wordt mijn bestelling verstuurd als de betaling is afgeschreven van mijn rekening?

Uw bestelling kan worden verstuurd nadat uw (volledige) betaling op onze rekening is bijgeschreven. Het kan zijn dat uw betaling weliswaar van uw rekening is afgeschreven maar bij ons nog niet is bijgeschreven, in dat geval wachten wij toch totdat het volledige bedrag op onze rekening is ontvangen.

4.3 Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Na ontvangst van uw bestelling wordt deze gecontroleerd en voorbereid voor verwerking. Na de ontvangst van uw (volledige) betaling op onze bankrekening wordt uw bestelling goedgekeurd en kan deze worden voorbereid voor verzending.

 

Zodra uw bestelling wordt verzonden wordt de status van uw bestelling in uw account door ons gewijzigd in 'Verzonden':

  • - indien het een postpakket betreft dan ontvangt u automatisch een zgn. Track- & Tracecode van PostNL waarmee u uw zending kunt volgen;
  • - in de regio Haarlem doen we de leveringen veelal zelf, in de regel geldt dat als de status van uw bestelling wijzigt in 'Verzonden', u ervan uit kunt gaan dat wij nog dezelfde dag de zending bij u aanbieden;
  • - in uitzonderingsgevallen (drukte, overmacht, oponthoud etc) kan het voorkomen dat levering langer op zich laat wachten dan u gewend bent. Wij vertrouwen op uw begrip hiervoor.
5 Retourneren
5.1 Kan ik ontvangen wijn, dranken of andere producten retourneren?

Kwestie van smaak
Smaak is persoonlijk, zoveel mensen zoveel meningen. Over smaak valt gelukkig niet te twisten, als we allemaal dezelfde wijn lekker zouden vinden dan was deze niet aan te slepen. Is een wijn niet naar uw smaak, dan is dat natuurlijk geen reden om deze te retourneren, u kunt er vast een ander blij mee maken!

In het geval u erop staat om de geleverde producten te retourneren dan verwijzen we u graag naar onze algemene voorwaarden. De kosten voor het retourneren van de betreffende producten zijn nadrukkelijk voor uw eigen rekening.

 

Smaakklachten
Onze wijnen zijn van courante jaargangen en van kwalitatief goede wijnhuizen. Het transport en de opslag is erop ingesteld om de kwaliteit te waarborgen. Mocht er desondanks naar uw mening echt iets mis zijn met een door ons geleverde wijn, neem dan contact met ons op. Wij kijken dan samen wat er aan de hand kan zijn en hoe we dit oplossen.

Mocht na overleg met ons worden besloten dat de betreffende producten aan ons worden geretourneerd dan zijn de kosten voor het retourneren in eerste instantie voor uw eigen rekening. Na ontvangst van producten nemen we uw klacht in behandeling en nemen we zo snel mogelijk contact met u op over de afwikkeling. Het al dan niet vergoeden van de kosten voor het retourneren is afhankelijk van de bevindingen met betrekking tot de klacht. Een eventuele vergoeding van de verzendkosten zal worden bepaald op basis van het tarief van een reguliere pakketverzendingen via PostNL binnen Nederland en zullen het bedrag van een soortgelijke verzending nimmer te boven gaan (Bijvoorbeeld: PostNL pakketpost tot 10 kg = €7,25). 

 

Saldo cadeaubon controleren

← Keer terug naar de backoffice    Beste klant, wegens onze bedrijfsvakantie van 8-24 juli 2024 wordt uw bestelling in deze periode pas vanaf 25 juli verwerkt en verstuurd. Verbergen